SONS OF CAIN + SPECIAL GUEST SEBASTIAN WOLFF

Support: Sebastian Wolff (Kellermensch)

Lørdag 1. December 2018

Læg i kalender Køb billet
Koncerter
Tidspunkt: Kl. 21.00
Dørene åbnes: Kl. 20:00 Sted: Ungdomshuset Konfus Pris: Forsalg 75 kr.
I døren 100 kr.

Det er ikke fordi, at Aalborg-bandet SONS OF CAIN nåede at udgive store mængder af materiale i sin korte levetid. Men med soundtracket til Niels Arden Oplevs film ‘Portland’ fra 1996 skabte de noget af det mest dystopiske rockmusik, der på det tidspunkt kunne støves op i Danmark.

Indtil nu har det kun været muligt at finde sangene fra ‘Portland’ på Youtube eller på de originale cd-formater, der udkom i stærkt begrænset oplag. Indisciplinarian genudgiver nu sangene som sit eget selvstændige værk under titlen ‘Re-sons of Cain’ på vinyl og digitale formater i håbet om, at SONS OF CAIN’s musik vil nå bredere ud, end den har gjort hidtil. I forbindelse med udgivelsen samles bandet til to koncerter i København og Aalborg, som både fejrer udgivelsen og efter al sandsynlighed også afslutter bandets rejse…vær den første til at gå ombord på en togtur ind i mørket.

SONS OF CAIN blev i oktober 2017 gendannet med det formål at spille én reunion-koncert som opvarmning for Kellermensch, der selv har været mangeårige fans af bandet. Flere af medlemmerne fra Kellermensch dannede i sin tid bands direkte inspireret af SONS OF CAIN, som de spillede covernumre af i deres tidlige dage som musikere. Omvendt er Silkjær stor fan af Kellermensch, hvis musik og i særdeleshed visse numre har stor betydning for ham og hans liv. De to bands havde aldrig været i kontakt før 2017, hvilket blot vidner om, hvad musik kan betyde for forskellige mennesker i forskellige byer, miljøer og situationer - den animerer, inspirerer og hjælper. Kellermenschs frontfigur Sebastian Wolff udtaler:

"Sons of Cain gjorde med deres musik til filmen 'Portland' stort indtryk på mig og min omgangskreds tilbage i slut-90'erne. Det, at deres nedtrykte, beskidte og stemningsfulde musik var i stand til at transportere lytteren til en dystopisk by i provinsen og samtidig blæse én omkuld, var inspirerende for en flok musikere fra Esbjerg. At høre så hårdtslående rockmusik være gennemsyret af det sted, det er blevet skabt, gjorde stort indtryk på mig, og blev en målsætning, som vi i Kellermensch tog til os, da vi skulle lave vores musik. Faktisk lærte halvdelen af musikerne i Kellermensch at spille og optræde på en scene ved at spille Sons of Cains numre. At høre pladen igen i dag, er både en tidsrejse, men også en fornøjelse. For ligesom i slut-90'erne, hvor Sons of Cain lå nærmest i en liga for sig, så holder deres musik, deres tunge riffs og deres maleriske stemninger sig stadig relevante i dag. Produktionen og musikken lyder lige så godt i dag, som jeg husker den, da den først kom ud."